Back to Top

Urat Tangan Timbul Sebab Tension?

Amboih..ri ni tetiba concern ngan tangan yang nampak makin tua dan urat timbul pulak tu. Tangan dah macam jantan. Macam kaki pukul pun ye jugak. Sedih tengok..cincin berlian pun dah nampak macam cincin silver aje bila disarungkan ke jari. Owhh..

Bila tadi search kat internet, ada yang kata urat timbul sebab wat kerja berat. Ada yang kata darah tak mengalir dengan lancar, then finally jumpa urat timbul sebab stress. Oh my gucciii..stres pasal wat open house semalam ke? Haha

Bagus jugak bila jumpa info yg macam ni. Sebelum ni tak tau pun dari tangan dah bole detect masalah kesihatan. Lepas baca info ni bole la start belek tangan masing-masing ye

1. SUHU TAPAK TANGAN Tapak tangan panas dan bahagian kaki terasa sejuk, ini menandakan masalah pada bahagian perut dan ke bawah.Tapak tangan panas dan bahagian kaki teasa panas, ini menandakan masalah pada bahagian kepala.

2.KELEMBAPAN Tapak tangan berpeluh, dikaitkan dengan 3 organ iaitu otak, jantung dan organ reproduktif.Tapak tangan kering dan cengkung menandakan imuniti yang rendah dan mudah diserang penyakit.

3. JARI GEMUK ATAU RUNCING Jari gemuk di pngkal menandakan kandungan asid urik dalam darah. Jari runcing di hujung menandakan kencing manis.

4.JARI YG BENGKOK Bengkok di jari kelingking menandakan masalah pada bahagian tulang belakang. Bengkok di bhgian jari lain dikaitkan dgn masalah saraf.

5.KUKU BERGELOMBANG Menandakan logam berat dalam badan

6. URAT-URAT BIRU YG TIMBUL Menandakan tekanan (stres)

7.TOMPOK PUTIH DI TAPAK TANGAN Dikaitkan dgn angin dalam badan.

Owh..tiada sinar di situuu...uhuk2

No comments:

Post a Comment

 

Copyright© Diari Rara. Denim Template By CikkMiraDotCom . All right serve.