Back to Top

Pra-Mantai Di Palong

Acam dah lama tak tulis kat diari kan? Jika begitu tidaklah boleh dibilang diari. Mungkin dokumentari?

Mantai tu yang aku tau ada kat nismilan tapi tak tau la klu negeri lain pun ada yang sambut mantai. Alah..program masak berkawah-kawah sampai lebam sehari sebelum raya tu lah. Dah pasal plak aku nak balik banting petang ni, so aku sambut mantai dulu la kononnya. Hoho

Preview sikit apa yang terjadi dua hari lalu

Ahad lepas jumpa dengan puasa yang paling hot diabad ini. Panas sampai kering anak tekak dah tak ada air liur langsung nk telan lagaknya. Perghh..memang perghh. Dia punya kering sampai masa tarawikh pun bole rasa dahaga yang luar biasa.

Semalam ada la pergi shoping sikit-sikit. Dapatlah barang dua tiga macam untuk mak. Jadilah nak wat mak gembira.

Sedang berlangsung sekarang sesi menganyam ketupat dan merendang ayam. Kejap lagi dah nak balik banting, mak aku pun rasa macam nak bekalkan rendang ayam untuk besan.

Sejak dari 10 tahun yang lampau aku selalu gagal bila berdepan cabaran menganyam ketupat. Tak pernah berjaya.

Balik-balik macam ni aje. Ni pun acam dah improve sikit

Ni yang kakak aku wat. Anyam sambil tido kot. Memang tipu sangat la

Wahh..ini memang nak bagi berkawan ngan lemang ni

No comments:

Post a Comment

 

Copyright© Diari Rara. Denim Template By CikkMiraDotCom . All right serve.