Back to Top

Perkara Paling Looser Pernah Aku Buat Sepanjang 25 Tahun Aku Hidup

Ni namanya lagho. Paling tak ada kerja. Haha

Alkisah terciptanya sarang burung ni pasal ada sekor burung layang-layang ni dia suka sangat tido kat piping atas tempat aku jemur baju. Dulu-dulu tak ada pun burung bertenggek atas tu sebab tuan rumah yang dulu dah sumbat siap-siap piping tu guna surat khabar.

Tup-tup sejak sebulan yang lalu aku perasan ada banyak najis burung landing atas lantai. Aku punya hanger yang jari tu pun jadi mangsa tembakan taik burung. Aku naik hairan pulak mana datang najis tu semua. Dah dekat sebulan jugak la aku terpaksa cuci najis tu.

Pastu ada satu malam masa aku bukak pintu kat tempat sidai baju, aku terkejut ada burung terbang dari piping tu. Malam berikutnya aku usha, sah ada sekor burung layang-layang ni tido kat atas tu. No wonder banyak najis.

Dah sebulan baru aku buat aduan rakyat kat suami pasal kes yang kian menular ni. Tak larat plak aku nak cuci najis aje. Disney channel aku macam mana pulak kan? Haha..suami pun mula buat inspecton dan beliau mendapati burung layang-layang tu kelihatan tak terurus ngan bulu bersepah-sepah. Agaknya burung ni tak ada geng. Pasal tu dia terpinggir kat sini.

 Aku dengar kesian plak. Suami dah marah sampai rasa nak baling batu aje kat burung tu. I said wait! Biar aku buat sarang untuk burung tu. Kalau dia berak jugak atas lantai, aku serah aje kat suami nak buat apa.

Angkara kesian kan burung tu la ri ni aku buang masa nak anyam sarang untuk dia. Tak taula burung tu sakit ke apa tapi kesian la sekarang pun cuaca sejuk aje. Aku yang berselimut plus ada bantal pyuk pun (hik2) pun rasa sejuk lagi ni kan plak burung nan sebatang kera tu.

Ni suami aku pun tak tengok lagi sarang ni. Kena gelak agaknya nanti. Haha

No comments:

Post a Comment

 

Copyright© Diari Rara. Denim Template By CikkMiraDotCom . All right serve.