Back to Top

Berat Badan Tiba-Tiba Turun Bukan Sesuatu Yang Harus Dibanggakan

Kalau masa aku anak dara dulu mungkin aku suka bila kerja nye asyik makan tapi badan makin kurus. Tapi bila dah kawen ni aku jadi risau. Berat sebelum kawen 55kg kot. Dah kawen tinggal 47.9 kg aje. Mana pergi daging aku?

Aku pun dah naik fedap bila jumpa orang semua tegur aku kurus. Pergi kedai kakak keling tu dia siap tanya suami aku tak bagi aku makan ke? Suami aku dah panas hati. Jumpa jiran pulak dia tanya sarawak tak ada nasi ke. Ri tu pergi kawen abg zaidi, belum apa-apa dah kata aku kurus sangat, suami kembang. Terus tak jadi upload gambar ngan pengantin. Aku tengok gambar aku masa tu macam orang sakit aje.

Tiba-tiba aku jadi risau. Kenapa aku makin kurus tapi mulut asyik mengunyah aje. Lepas makan nasi, aku belasah coklat. Setengah jam pastu sapu kaya ngan marjerin atas roti. Belasah sampai empat keping. Ada hantu raya tumpang duduk dalam badan aku ke? Ke tugas surirumah ni mencabar sangat macam pergi berperang?

Atas dasar kerisauan yang tersangat-sangat, aku search kat internet punca masalah aku ni. Keputusan nya sangatlah memeranjatkan. Dia kata orang yang turun berat badan sebanyak 5% dalam tempoh 6 bulan mungkin ada penyakit. Dah tu pulak jenis penyakit tak nak kalah pulak. Kanser, tibi..jenis-jenis yang doktor kata anda ada masa sampai esok je nak hidup. Owh..

Tapi bila baca penuh-penuh, tak ada pulak dia sebut tanda-tanda penyakit tu salah satunya kuat makan. Tak ada satu pun. Hoh..aku nak pergi jumpa ustaz ke doktor ni. Haha..Tapi aku tau perkara ni tak bole didiamkan. Kena buat sesuatu. Tapi bila kenang balik nak ke klinik tu, subhanallah...bercinta rasanya nak pergi. Baik aku pergi mesjid jumpa ustaz. Huhu..


Ni masa mula-mula kawen. Inai pun tak hilang lagi. Hebat kan pipi aku?

8 bulan kemudian..makin kurus dan wajah hilang seri. Uhuk2...

Memang terbayekk la kan tengah type entry bole blackout pulak. Kang peluh-peluh badan aku abes la lemak aku hilang. Haha..

No comments:

Post a Comment

 

Copyright© Diari Rara. Denim Template By CikkMiraDotCom . All right serve.