Back to Top

Nasib Badan

Update satu lagi entry sebelum masuk tido.

Semalam kalau ada yang tengok berita kat TV3, taula kot pasal premis jual ayam yg x ada sijil halal tu. Sebelum ni bila aku tengok berita macam ni rasa biasa je. Sekali bila kena kat batang hidung sendiri..perghh..speechless wei. Harem betul..

Masa aku dengar ada serbuan premis kt bahagian kuching tu, memang aku harap janganla kena kat kedai ayam yang aku selalu pergi tu. Sekali bila aku nampak tanda harga yg ada kat ayam tu..ahh sudahhh..macam kenal. Tiba-tiba keluar plak muka budak lelaki pakai songkok yg selalu
potong ayam tu. Masa tu pemberita tu kata diorang serbu kat kawasan matang.

Memang aku melopong masa tu. Aku cuba ingat ayam-ayam yang aku dah melantak 5 bulan lepas. Wahhh..memang siyot. Mula-mula datang cni, kami memang yakin la nk beli ayam kt kedai ni pasal yg lain semua chi chong fan yg jual. Baik beli kat melayu walaupun dalam hati ada gak rasa macam "ntah2 berlakon aje ni pakai songkok" rupa-rupanya betul.

Tadi masa aku pergi emart nak beli barang basah, aku tengok kedai tu masih bukak walaupun dah disuruh tutup semalam. Pun ada gak makcik pakai tudung beli ayam kat situ. Aku rasa macam nk bgtau je makcik tu ayam kt situ x ada sijil halal.

Tapi tadi masa borak kt tempat interview, member tu kata mungkin cara diorang sembelih ikut syarak, cuma diorang xtau mana nak apply sijil halal tu. Harap-harap macam tu la hendaknya..


No comments:

Post a Comment

 

Copyright© Diari Rara. Denim Template By CikkMiraDotCom . All right serve.