Back to Top

Hello..You Ni Gila Ekk?

Pagi tadi elok aku tengah borak-borak bergurau senda ngan buah hati aku dalam telefon, tiba-tiba ada nombor pejabat ni kol. Cepat-cepat aku mintak maaf dengan buah hati aku "Mak, maaf ye mak. Ada orang tipon plak" . Dalam hati aku urgent sangat ke sampai dua kali kol aku?

Tiba-tiba dapat kol dari nombor tu lagi. Aku dah cuak. Urusan kerajaan ke ni. Kot-kot ada berita gembira nak di bagitau contohnya aku berjaya menjawat jawatan sebagai seorang cleaner. Contoh la..Mintak simpang la hoi. Contohhh..haha

Bila aku jawab rupa-rupanya ada sorang mamat ni kol dari Maybank. Bunyi kat bakang macam bising gila. Tak macam bunyi dalam office. Mamat ni starting dia memang spoil. Dengan tak mintak izin semua main cakap aje. Tak ada nak tanya aku ni free ke tak. Tengah makan ke tengah berak ke. Janji yang dia tau dia nak cakap aje sampai tak peduli orang.

Itu satu hal. Nak tambah spoil lagi tu dia ucap terima kasih sebab aku setia dengan maybank. Seingat aku akaun al-Wadiah aku tu sebulan pun belum sampai kot umur dia. Aku dah start pelik. Dalam hati dah rasa macam kena scam aje tapi tak apa aku layan lagi. Dia tak abes-abes ucap alhamdulillah. Mak aii..Dah abes islamik ke akaun yang aku bukak tu.

Mula-mula dia kata Maybank ada buat satu program dengan tujuan nak bantu kewangan customer. Pastu tiba-tiba dia cerita pasal insurans. Aku dah..dia ni dah kenapa? Dia pun mula la bagi soalan-soalan biasa kat aku. Dia tanya aku dah kawen ke belum. Aku jawab dah. Kerja ke? Aku jawab aku suri rumah. Dia tanya lagi, ada wat bisnes kecik-kecik ke? I was like..wasting my time betul la mamat ni. Aku jawab tak ada.

The shocking part is bila aku jawab tak, dia bole reply yang sebenarnya sebelum dia kol aku masa aku tak jawab tu, dia dah kol suami aku tanya kat dia dulu. Dia ni memang nak bagi aku panas. Aku bagi sebijik " If u already know that I'm married, then why u ask me about my marital status?" Aku BI-BI kan aje mamat tu. Ngko dah la tak mintak izin nak cakap ngan customer, pastu nak main-main kan customer.

Tiba-tiba dia boleh jawab yang dia cuma nak tau aku ni betul-betul customer maybank atau bukan. Weii..aku bukan nak wat transaction la pandai. Ngko tu yang telefon aku tanya bukan-bukan. Memang cari pasal la nama nye tu. Then aku tanya lagi "How can u proof that u r calling from Maybank?" Mamat tu buat apa korang tau? Dia bole bagi aku dengar recorded call kat aku. Sah dah gila mamat ni..Recorded call tu hanya untuk management je. Dah la tu..Tak dengar ape pun. Silent je.

Mamat tu kemudiannya tak mampu nak kawal perasaan dia bila aku masih tak percaya. Dia siap kata yang dia akan tinggalkan nombor telefon hq yg dah sah-sah ada kat kad bank aku and nombor extension meja dia. Gila.

Lasttt sekali..tiba-tiba dia tanya soalan paling mengarut. Dia tanya kalau ada promotion dari Maybank, dia nak tau kalau aku nak terima any alert dari Maybank atau nombor aku tu diabaikan aje. Memang kurang ajar mamat ni cakap ngan customer macam tu. Aku jawab " I dont prefer any phone calls from Maybank" Aku tengah marah jadi aku tak pandai marah dalam Bahasa Melayu. Jadi aku BI-BI kan lagi mamat tu.

The rudest part is bila dia jawab "Kalau Puan Azira tak bole bagi kerjasama xpe. Terima kasih" Dia terus letak phone. Mangkuk ayun punya officer. Kerjasama ape yang dia nak aku pun tak tau. Memang siyot. Nasib baik aku dengar tak dengar nama dia. Kalau tak memang dah lama aku buat report. Dengan kol tak ada motif, dia bole tiba-tiba kol marah-marah customer yang bagi dia rezeki ni. 

No comments:

Post a Comment

 

Copyright© Diari Rara. Denim Template By CikkMiraDotCom . All right serve.