Back to Top

Cleansing Wipes : Penyelesaian Masalah Berwuduk Bagi Wanita Muslimah YangBermekap Tebal Mahupun Tidak

Gitchew tajuknye.. Sejak berjinak-jinak memikio kan tajuk untuk tesis ni, bukan main lagi bagi tajuk terpikio gitchew. 

Suatu hari lepas aku balik dari The Spring aku terfikir cara paling mudah nak tanggalkan mekap tanpa bawak pencuci muka masa nak solat di luar. Aku memang jenis tak bawak pencuci muka dalam beg jadi masa nak amek wuduk aku cuma tenyeh-tenyeh aje la muka dengan harapan segala foundation terbebas dari muka.

Lalu aku terfikir kan ke bagus kalau ada tisu yang bole singkirkan segala mekap kat muka masa nak solat. Sempat lagi aku berangan kalau lah aku orang yang pertama fikir pasal semua tu mesti dah lama aku buat loan bukak kilang buat cleansing wipes dan tentulah sekarang ni aku dah kaya raya tiap-tiap minggu pergi bercuti. Sekali aku google dah banyak daa cleansing wipes kat pasaran. Huhu punyalah naif.

Lega dengan apa yang aku jumpa, aku pun ke Watson tadi menyelongkar berapa banyak jenama cleansing wipes yang ada kat pasaran. Banyak rupanya dan aku sempat ambil beberapa gambar cleansing wipes bagi tujuan pendidikan dan jalan kira-kira mana tau kalau ada yang tak tau bajet berapa harga nak beli cleansing wipes tu.




Aku cuma upload gambar tapi aku tak tau mana satu yang best. Kat rumah aku pakai produk SimplySiti jadinye tadi bila aku pergi cari kat bahagian SimplySiti, tak ada pulak cleansing wipes diorang. Tak taulah diorang tak terfikir lagi ke nak buat cleansing wipes tu atau dah sold out. Jadi jalan yang aku rasa paling selamat adalah dengan memilih jenama Simple. 


Korang yang baru tau pasal cleansing wipes ni tak yah dah susah-susah nak bawak pencuci muka sebab aku tengok ada yang bawak sabun buku potong kecik-kecik simpan dalam bekas dadih tu. Kan leceh bila dia dah basah. Kalau pencuci muka dalam tiub tu ok lagi tak comot sangat beg pun tak basah. Ok eh? Bye

No comments:

Post a Comment

 

Copyright© Diari Rara. Denim Template By CikkMiraDotCom . All right serve.