Back to Top

Sun Bear Yang Mencubit Hati

Kitorang sayang Miyu dan anak-anaknya jadi kitorang selalu la bagi diorang ni main-main dalam umah. Harap maklum masa Miyu masih dara, jarang sekali kitorang bagi dia masuk umah main-main kat dalam. Kalau bagi masuk pun kejap je dalam sejam bagi dia main-main kerjakan bunga aku.

Tapi sejak Miyu dah ada anak ni, suami bermurah hati membenarkan mereka anak beranak bermain dalam umah. Penat bermain, tiga beranak tu kemudiannya tidur sama-sama kat sofa kerajaan. Memang dah jadi port diorang la tu. Sofa tu pun kitorang tak pakai jadi bagi pada Miyu dan anak-anak sajalah.

Rentetan peristiwa sabtu lepas dimana hujan turun dengan sangat lebat dan angin yang menggila telah menyentuh hati suami supaya membenarkan Miyu dan anak-anak tidur kat dalam umah malam tu atas alasan sejuk. Maka mereka dengan girang bermain lompat sana lompat sini. Miyu sangat rajin melayan anak-anaknya maka dengan dia sekali dok lompat sana lompat sini.

Jam ketika itu sudah menunjukkan lima minit ke pukul 12.30 tengah malam. Suami pun tutup lampu dan teruskan menonton tv. Tiba-tiba sunbear panjat sofa tempat kitorang bersemayam dan parking kat sebelah aku sambil buat muka comel. Aku pun terus cair tengok dia buat macam tu lalu aku usap-usap kepala dia. Sekali tiba-tiba pinggang aku rasa kena air suam-suam kuku. Cilakak sunbear dia kencing kat aku. Hahaha

Aku terus panik dan marah-marah. Terus suruh suami amek sunbear yang dah kencing tu tapi masih lagi terkebil-kebil tengok aku. Haha.. Bila aku cerita balik suami ketawa berdekah-dekah lawak sangat dengan perangai sunbear tu. Haha sabo je la.. Sampai hari ni aku teringat muka sunbear tu. Innocent gila muka dia. Haha

Akibat daripada peristiwa itu, Miyu dan anak-anak dikuarantin di luar rumah. Tak bole masuk umah lagi dah. Haha geli hati bila teringatkan kejadian lucu bercampur marah tu.

Ni la dia si tertuduh. Macam ni la muka dia malam tu. Teleng-teleng kepala dia tengok aku marah. Haha

No comments:

Post a Comment

 

Copyright© Diari Rara. Denim Template By CikkMiraDotCom . All right serve.