Back to Top

Shoping Begitulah Caranya

Ye.. Shopping lagi. Sesi menjahanamkan duit dan yang mengalami kerosakan paling teruk tentulah poket suami. Naik hangus kredit kad di swipe tanpa henti. Mintak nyawa dah kredit kad tu. Haha

Biasalah hari minggu hari bergembira kecuali suami. Haha.. Sabtu lepas kami ke Plaza Merdeka. Macam tak ada tempat lain nak pergi. Asyik-asyik Plaza Merdeka. Misi kali ni nak cari handbag untuk mak aku dan..dan..wallet Guess untuk aku. Maklumlah aku ni kalau dah berkenan, dilanggar dengan stemroll pun hati ni tetap lah itu jugak pilihan hatiku. Haha

Maklumlah kalau dah nama dia perempuan, nak beli satu barang aje masuk nye sampai sepuluh kedai. Setiap harga beg dicatat dalam ingatan dengan harapan dapat beli beg paling cantik, berkualiti, berbaloi dengan harga dan semestinya branded.

Pusing punya pusing akhirnya terperosok ke Parkson lagi. Bosan betul. Haha.. Cari punya cari. Belek punya belek, Alain Delon jugak yang kelihatan paling mak-mak diantara semua. Belek lagi beg Alain Delon. Try tu try ni gaya dah macam makcik-makcik baru dapat title datin. Dah jumpa yang berkenan. Nak pilih the best one pasal mak aku ni cerewet. Glamer sangat dia tak nak. Lip lap lip lap jangan bagi dia nampak. Dahulu kala along aku belikan jubah berlabuci, arwah labuci-labuci tersebut disingkir kan beliau dari jubah tersebut. Pakainye tidak jugak.

Tiba-tiba aku jadi tak keruan. Karang beli mahal-mahal mak aku tak sudi nak pakai pulak. Pengsan kesedihan aku nanti. Jadi aku amek gambar send kat ateh aku tanya mana satu yang mak berkenan. Wu ala terus call mintak belikan beg harga rm10 katanya. Aku rasa sangat tercabar sampai tahap nak berhenti kerja klinik aje rasa nye. Haha

Aku pilih aje kaler coklat bata. Ada ke kaler tu? Ah aku punya suka nak nama kan apa. Sekali yang aku berkenan tu last piece daa.. Ala rembat jugak la yang display punya. Terus bayar. Kalau shoping dengan suami mesti ada timing. Suami bimbang aku hanyut dalam arus kemodenan dan kad kredit menjadi semakin nipis.

Jam menunjukkan hampir ke pukul 2. Solat belum lagi. Aku merengek jugak nak beg Guess. Suami tentu tak tahan aku dok merengek aje macam tu. Haha.. Jadi kami ke Guess dan rembat wallet yang dah sedia bermain dalam fikiran semenjak dua tiga minggu yang lepas. Saye janji itu Guess saye yang terakhir. Lepas ni tolong tumbuk muka saye kalau saye mintak nak Guess lagi wahai suamiku. Haha

Kami pun pulang. Sampai di rumah.. Alamak beg last piece layak jadi display tu ada defect pulak. Wargghhh.. Nasib baik malam tu suami memang nak keluar main ping pong. Jadi kami keluar awal sikit lepas maghrib nak return beg tersebut dan ambil beg yang lain. 

Wahhh.. Parah betul rasa nye nak beli kan hadiah untuk mak aku. Rasa macam nak buat decision wayar bom mana yang patut dicabut. Tersalah cabut wayar, bom meletop yakni aku pengsan kesedihan. Kalau betul wayar nya, maka happy la kami anak beranak nanti. Haha

Begitulah cerita hujung minggu kami. Sekiann..



No comments:

Post a Comment

 

Copyright© Diari Rara. Denim Template By CikkMiraDotCom . All right serve.