Back to Top

Blush 'Em!


Petang-petang ni nak review sikit pasal blusher aku ni. Dah dua kali beb.. Dua kali kau tau orang jeles tengok muka aku kemerah-merahan secara natural.

Aku start guna blusher dan segala macam mekap ni start dah kawen dengan suami. Ni semua kakak cleaner kat tempat kerja aku tu punya pasal lah. Dia kata perempuan dah kawen kena mekap. Pulak.. Aku memang tak minat mekap tapi kalau tak heavy dan semata nak bagi muka nampak tak pucat sangat why not kan?

Jadi aku pun beli semua barang mekap maybeline. Dari banyak2 barang mekap tu, aku rasa calit lipstick dengan sapu blusher dia pun dah cukup buat orang bertanya. Mula-mula aku beli blusher maybeline packing yang lama kot. Tapi dia still blend color.

Dia punya natural tu sampai angah aku mengadu kat ateh lepas aku pergi umah dia. Angah aku mengadu katanya muka aku nampak kemerah-merahan. Wahaha.. Aku mana ada telan collagen ke apa. Sapu blusher jek. Aku pun pelik sebab kalau perempuan pakai blusher for sure kita bole detect kan? Tapi dengan blusher maybeline, muka anda akan putih kemerahan secara semulajadi giteww.

Bila aku start kerja klinik, aku beli blusher yang baru pasal yang lama punya dah abes. Kali ni rakan seperjuangan tapi dia dah berjaya hamil dulu (hahaha) yang tegur masa family day kat Lundu ri tu. Dia terus tanya "Zira pakai ape ekk muka nampak merah-merah?" Hahaha.. Sebenarnya aku tak expect langsung soalan macam tu. Aku rasa aku pakai blusher nampak macam sama je macam artis pakai blusher. Maksud dia bukan natural la muka merah-merah tu.

Aku jawab jujur aje bagitau aku cuma sapu blusher. Dia nak lawan lagi "Kite tau la muka orang pakai blusher ngan tak macam mana" Wahhhh.. Hahaha kembang semangkuk hidung aku dok kat tepi laut tu. Hahaha.. Aku cuba yakin kan dia yang aku pakai blusher. Dia tak puas ati lagi tanya kalau aku ada pakai foundation ke. Aku jawab ya

Haha.. Makin aku sayang dengan blusher aku ni. Tak sangka color dia blended dengan sangat bagus kat warna kulit sampai orang tak boleh detect aku sebenarnya pakai blusher aje. Kah3..

Very well.. Pasal hati dah riang ria sangat, aku highly recommended guna blusher ni untuk berriang ria di hari raya nanti. Aku guna tone yang macam dalam gambar tu cuma jangan ditenyeh banyak-banyak. Bukan pakai buat shoot gambar pun. Huhu

No comments:

Post a Comment

 

Copyright© Diari Rara. Denim Template By CikkMiraDotCom . All right serve.