Back to Top

Tongkat Ali Punya Hal

Zohor semalam masa suami baru balik kelas, terus dia buru-buru nak masuk dalam bilik tapi sempat pulak dia tanya aku nak ikut dia tak pergi cari. Sampai cari je suami dapat sebut pasal lepas tu aku terus jawab nak. Cari apa pun tak tau. Pantang suami ajak. Haha..Lepas tu baru la suami explain yang dia nak masuk hutan kat belakang poli dengan kawan dia. Nak cari akar kayu wat minum katanya. Huhu..

Kami pun terus bersiap nak masuk hutan. Ada encik bob nama dia yang guide jalan pasal dia ni dah biasa dengan hutan tu. Baru aje redah hutan tak sampai lima minit, encik tu terus jumpa pokok tongkat ali. Tak jauh dari pokok tu, jumpa lagi sebatang tapi kecik je la. Yang tu suami aku cabut terus pasal kecik.

Jalan depan sikit jumpa lagi sebatang. Kali ni kecik tapi akar dia panjang gila. Last jumpa lagi sebatang tapi tak dapat nak cabut pasal akar dia besar sangat. Ada dalam sejam setengah jugak la kami redah hutan tu. Ala hutan janda..bukan hutan dara. Yang ada pun kerengga aje. Umah mak aku lagi banyak ular dari hutan tu. Haha..

Hutan tu ada banyak sangat pokok yang cantik-cantik. Rasa macam nak cabut semua bawak balik tanam kat umah. Periuk kera dia jangan tanya la. Bersepah! Tak tahan nafsu geram-geram tengok periuk kera tu macam mengada-ngada aje depan aku, aku pun cabut satu. Haha..Puas hati aku. Bole letak dalam bilik mandi aku. Hehe

Suami teruja jumpa pokok tongkat ali yang tak ditag. Haha

Tongkat ali kecik ni aiman punya. Haha


Bini dia dah mabuk dengan periuk kera. Haha



2 comments:

 

Copyright© Diari Rara. Denim Template By CikkMiraDotCom . All right serve.