Back to Top

Ajalnya Di Tingkap Rumahku

Petang semalam masa aku tengah istirehat di sofa lepas layan cerita cinderella, tiba-tiba aku terkejut dengar bunyi hentaman. Nak gugur jantung aku. Lalu aku pun menyepikan diri pasal takut. "Rasa macam bunyi tingkap kena hentam" aku berkata dalam hati. Wahh..dah macam novel pulak ke? Haha

Lalu aku pun bingkas menjenguk ke luar tingkap. Tudia..dok tercungap dalam longkang. Sah..Burung tu la yang ekseden ngan tingkap rumah aku tadi tu. Entah apa yang dia marah sangat ngan tingkap tu pun tak taula. Haha

Maka aku buru-buru sarung jubah ngan tudung dan terus turun ke tingkat bawah nak ambik burung tu. Masa tu dah nazak dah dia. Aku bagi minum air pun tak jalan jugak. Akhirnya tamatla riwayat burung tu depan mata aku. Ahh..sudah. Dah ada berlaku kematian pulak dalam rumah aku ni. Haha..Aku pun selimutkan burung tu dan belek-belek muka dia. Haha..

Burung apa aku pun tak tau


Bulu mata dia melentik tapi mata dia merah


Kapan dia bole? Haha..bungung nya rasa

Dah macam snow white aku kerjakan burung ni. Haha..Suami balik nak tengok katanya. Hik2..

No comments:

Post a Comment

 

Copyright© Diari Rara. Denim Template By CikkMiraDotCom . All right serve.